ایجاد قابلیت نوآوری

صفحه اصلیایجاد قابلیت نوآوری

ایجاد قابلیت نوآوری

ظرفیت سازمان برای نوآوری از یک سیستم نوآوری سرچشمه می‌گیرد که برای بارور شدن به مجموعه‌ای منسجم از فرآیندها و ساختارهای وابسته به هم، شبکه‌ای از افراد توانمند و نظام ارزشی مشخص نیاز دارد. هدف اصلی مجموعه‌ی این سازوکارها و مفاهیم، ترسیم چشم‌انداز مورد انتظار ذی نفعان، تدوین استراتژی‌های متناسب با چشم‌انداز، افزایش احتمال شناسایی فرصت‎های کسب و کاری جدید و با پتانسیل بالا و افزایش شانس موفقیت برنامه‌های نوآوری و خروج مصنوعات نوآوری متنوع در یک چارچوب مدون و از پیش تعیین شده است. همراه با این موارد، مفاهیم کسب و کاری، مدل‌های کسب و کاری و تز نوآوری سازمان در مجموع قابلیت نوآوری سازمان را تشکیل می دهند.
اما پیچیدگی شرکت‌ها و مشخصات و ویژگی‌های ذاتاْ متفاوت آنان ایجاب می‌کند که هر سازمان به شیوه‌های مختص خود در بهبود و ارتقا قابلیت‌های نوآوری گام بردارد. در اصل هیچ سیستمی وجود ندارد که برای همه شرکت‌ها به یک اندازه مناسب باشد یا تحت هر شرایطی کار کند.
در اصل قابلیت نوآوری شبیه به یک جعبه ابزار است که باعث می‌شود سازمان بتواند در شرایط مختلف و متناسبِ وضعیت موجود با اتکا به قابلیت‌های مختلف ضریب تولید، انتشار و تحقق ایده‌ها را افزایش دهد و در زمان کوتاه‌تری بتواند ایده‎های بیشتری را مدنظر قرار دهد؛ بنابراین شانس شناسایی مواردی با پتانسیل بالا را افزایش دهد.
این جعبه سیاه مانند یک زیرساخت باعث می‌شود تا مسیر سفرِ ایده، از پیش نویس ذهنیات به سمت یک پیشنهاد اعتبارسنجی شده تا مسیر بالقوه تجاری‌سازی هموار شود. هنگامی که اجزاي قابلیت نوآوری به خوبی مستقر شوند و به خوبی عملیاتی شوند، از کل کارکرد نوآوری سازمان پشتیبانی خواهند کرد.
ماموت پلاس در این زمینه با تکیه بر تجارب ارزنده تیم کارشناسی خود و با الگوبرداری از تجارب بهترین شرکت‌های دنیا و از همه مهمتر با قرارگیری در کنار خبرگان صنعتی و مدیران ارشد شرکت‌ها، سعی در بهینه‌یابی و یافتن کاراترین شیوه در توسعه قابلیت‌های نوآوری شرکت‌ها دارد که به جزییات آن در ادامه اشاره شده است.

هاب نوآوری

سازمان‌ها هرگز به تنهايي قادر به دستيابي به اهداف نوآورانه و تحولِ درون سازماني نخواهند بود، بلكه نوآوري از ابتداي تعريف خود وابسته به ارتباط با يك شبكه‌ی گسترده از افكار ، اذهان و ايده‌ها است. در همين راستا، براي استفاده ‌حداكثری از ظرفيت‌های بيرون از سازمان، مجموعه‌ی ماموت پلاس شبكه‌ای از نخبگان دانشگاهي، ايده‌پردازانِ خلاق، شركت‌های دانش‌بنيان، فعالان حوزه‌ي نوآوری و آينده‌پژوهي و دست‌اندر كاران اين حوزه ايجاد نموده است تا در هر موضوعي، دسترسي به منابع انسانی، اطلاعاتي و سيستمی آن را داشته باشد و با همكاری آن‌ها خدمت لازم را به سازمان ارائه نمايد.

 

تز نوآوری

ارائه راهبردهای استراتژیک نوآوری با تکیه بر آخرین دستاوردهای مجلات علمی معتبر و مقالات روز داخلی و خارجی یکی دیگر از خدمات ماموت پلاس مي‌باشد. در همين راستا تلاش می‌گردد تا نوآوري را بصورت مهندسي شده در فرآيندهای سازمان و تيم‌هاي اجرايي پياده‌سازی نموده و مسير برای افزايش بهره‌وری هموار شود. مشاوره‌ي استراتژیک نوآوری ماموت پلاس فضایی را برای شما فراهم می‌کند تا بازار مشتریان، نيازها و رقبای كسب و كارتان را از ديدگاهي متفاوت ببينيد و درك خود را از آن‌ها فراتر ببريد و نوآوری را به يك امر قابل پيش‌بيني و سودآور تبديل كنيد.

 ارتقاء برند كارفرمايی در اکوسیستم

بازدیدهای دانشجويي به شركت‌ها اين امكان را می‌دهد كه با دانشجویان ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را با محیط کاری و فرصت‌های شغلی آشنا کنند. این ارتباطات می‌تواند باعث ایجاد نگرش مثبت و اعتماد دانشجویان نسبت به برند کارفرمایی شود که آن‌ها در آینده به عنوان یکی از انتخاب‌های اصلی خود برای شروع حرفه، در نظر بگیرند يا در ابتدايي‌ترين حالت در گسترش بازار ِهدف موثر باشد. همچنین به کارفرمایان امكان ارزيابي ديدگاه دانشجويان از شرکت یا سازمان را بدهد تا استراتژی‌های بهبود برند را تدوین کنند و ارتباط موثری با نیروهای کاریِ جوان برقرار کنند.

استفاده از كارآموزی و امریه نخبگان نظام وظیفه‌

استفاده‌ی صحيح از ظرفيت کارآموزی می‌تواند به شرکت‌ها در جذب نیروی کار ماهر و متخصص کمک کند و با ارائه فرصت آموزش و یادگیری به کارآموزان، آن‌ها را به نیروی کاری ماهر و متخصص تبدیل کند. دوره‌ي کارآموزي مي‌تواند با مديريت صحيح، تعاملي سازنده‌ بين دیدگاه‌ها و دانشِ نسل آماده به كار در جامعه و تجربيات حاكم در شركت‌ها ايجاد نمايد. يكي از مسائل مهم پيش روي نيروهاي نخبه كه در طول تحصيل خود در مجموعه‌هاي معتبر مشغول به كار مي‌گردند، موضوع سربازی مي‌باشد كه با راه كارهاي موجود در شركت‌هاي دانش‌بنيان و حمايت‌هاي معاونت فناوری رياست جمهوري مي‌توان در راستای جذب اين نيروهاي نخبه در سازمان و استفاده از سهميه‌هاي مجازِ امريه سربازي، اقدامات شاياني انجام داد . ماموت پلاس در راستاي تسهيل استفاده از اين امكان در شناسايي فرايندها و آماده‌سازی مقدمات اين امر خدمات قابل توجهي را ارائه خواهد داد .

پورتال نوآوری

يك پلتفرم آنلاين كه در اختيار همه كاركنان و مديران مجموعه قرار دارد به همه‌ي همكاران امكان ثبت آزادانه‌ی ايده‌های خود و داوري و ارزيابي ايده‌ها در يك فضاي امن را خواهد داد. اين پلتفرم كه دارای سطوح دسترسی مختلفي مي‌باشد از مرحله ايده‌های خام تا مرحله تجاري‌سازي، به صورت فرايندی، يك ايده را همراهي خواهد نمود. همچنين در هر مرحله‌‌ نيازهای مبني بر تشكيل تيم، مشاوره‌های مالی و حقوقی،‌ مشاوره‌های فني و منتورينگ در اختيار ايده‌پردازان و تيم‌های اجرايی قرار خواهد گرفت.

 

نوآوری

لطفاْ خدمت درخواستی خود را وارد کنید.







    شروع به تایپ کنید تا پست های مورد نظر خود را ببینید.