ایده پردازی و نوآوری

صفحه اصلیایده پردازی و نوآوری

ايده‌پردازی و نوآوری

ایده به هر چیزی اشاره دارد که هدف آن بهبود وضعیتِ با پتانسیلی است که برای شرکت ارزش می‎آفریند. در یک طرف، ایده‎ها می‎توانند پیشنهاداتی رادیکال و بزرگ باشند؛ مانند زمانی که به محصول، سرویس یا فناوری‎های پیشرفته اشاره کند. در طرف دیگر ایده‌ها می‎توانند بهبودهای کوچک در راهکارها، فرایندها یا مدل‎های موجود کسب‌وکار باشند. اما در تمامی ایده‌ها یک چیز مشترک است، آنها همیشه به دنبال حل یک مشکل هستند.
مشکلات سرمنشأ رشد شرکت‌ها هستند، به شرطی که به آن‌ها به‌عنوان فرصت بهبود نگاه شود و از کشف و افشای آنان هراسی نداشت. تشخیص مشکلات و سرمنشأ آنان که در بسیاری از مواقع در عین سادگی ریشه در فرایندهای پیچیده و درهم‌تنیده کاری دارد، یکی از عمده فعالیت‌های است که نیاز به یک لنز و دیدگاه متفاوت از جریان کاری روزمره دارد. درک این مشکلات و نیازها و به‌تبع، تدوین سرنخ‌های نوآوری برای گروهی از ایده‌پردازان و نوآوران و کمک به جامعه نوآوران برای درک بهتر این مشکلات و سرنخ‌ها و نهایتاً ایجاد مکانیزمی برای دریافت ایده‌ها، فعالیتی کلیدی در سفر نوآوری و تحول شرکت‌ها است.
ايده‌ها كليد نوآوري هستند و بدون آنها چيز زيادي براي اجرا وجود نخواهد داشت. پیاده‌سازی استراتژي‌های نوآوری، همراهي ايده‌های جذاب به‌عنوان محرك اصلی پيشرفت در کنار اجراي دقيق است.
ماموت پلاس يك فرايند سيستماتيك براي تعیین سرنخ‌های نوآوری و مشکلات، تهییج ایده‌پردازی، شناسایی نقاطِ هدف ایده‌پردازی و دريافت و اجراي ايده‌های جديد در نظر گرفته است كه در آن با ترکیب روش‌هاي نوآوری باز، استفاده از ظرفيت‌های داخل سازمان و دريافت ايده‌های خارج از سازمان به ايجاد يك گنجینه ارزشمند از ايده‌هاي مختلف در حیطه محصولات، خدمات و فرايندها پرداخته و از طرق مختلف اين ايده‌ها را جهت سرمايه‌گذاری يا اجرا در اختيار مديران ارشد گروه قرار خواهند داد.

شناسايی نيازهای فناورانه شركت‌ها

يكي از خدمات جذاب معاونت نوآوري گروه، همكاري در شناسايي نيازهای فناورانه شركت‌ها با هم‌افزايي بين سطوح مختلف داخل سازمان و بازيگران خارجي مؤثر در اكوسيستم نوآوري گروه است. شناسايي اين مسائل باهدف ارائه راه‌حل‌های مناسب از طريق فراخوان داخلي و خارجي از طريق هم‌آفريني تيم ماموت پلاس با سطوح مختلف سازمان در قالب تيم‌هاي نوآوری، كميته راهبردی نوآوري و كارگروه‌هاي تخصصي انجام خواهد گرفت و در اين مسير از ابزارهای مختلفی از جمله پرسش‌نامه‌های تخصصي استفاده خواهد شد.

برگزاری كميته‌ی راهبردی نوآوری

ماموت پلاس به‌عنوان بازوی نوآوری گروه دنيای ماموت براي بهره‌برداری بهينه از شبكه‌ی ارتباطی فراهم شده با شركت‌های گروه و نيز دانشگاه‌ها، مراكز رشد و نوآوری، پارک‌های فناوري و بنيادهای علمی، اقدام به تشكيل کمیته‌ی راهبردی نموده است كه نمايندگان خبره‌ی هر يك از مجموعه‌های فوق در اين نشست‌ها حاضر خواهند بود و با گفتگو، طرح مسئله يا ارائه راه‌حل پيشنهادی به پيشبرد اهداف نوآورانه‌ی مجموعه كمك خواهند كرد.

 

بوت کمپ

 تدوین RFP نيازهای فناورانه

منظور از RFP سندی است که در آن مشتری نیازها، اهداف و خواسته‌های خود را مشخص می‌کند. سازمان‌ها معمولا زمانی از RFP ها استفاده می‌کنند که به کمک خارجی نیاز دارند تا یک پروژه خاص را تکمیل کنند.
تدوين RFP معمولا كار زمانبري بوده و نيازمند تمركز و تخصص مي‌باشد،‌ از همين رو تيم مجرب ماموت پلاس در طراحي انواع طرح‌هاي مربوط به كسب‌وكار، از جمله RFP در كنار شما خواهد بود.

 

برگزاری بوت كمپ‌های ايده‌پردازی

Boot Camp به عنوان یک محیط آموزشی و تمرینی معمولاً برای ارتقاء توانایی‌های فردی و گروهی به کار می‌رود. در یک Boot Camp، شرکت‌کنندگان به مدت مشخصي تحت آموزش و تمرین‌های فشرده قرار می‌گیرند تا مهارت‌ها و توانایی‌های خود را بهبود بخشند. این محیط‌ها معمولاً با ارائه تمرین‌های عملی، مشاوره‌های گروهی و فردی، تحلیل و بازخورد فعال و ایجاد رقابت‌های سالم بین شرکت‌کنندگان، به ارتقاء توانایی‌های آن‌ها کمک می‌کنند.
این محیط‌ها می‌توانند به عنوان یک فرصت برای ایجاد تغییر در عادات، ارتقاء مهارت‌ها، تقویت اراده و ایجاد تعهد به تغییر و بهبود در زندگی شخصی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار گیرند.

Reverse Pitch

Reverse Pitch(رویداد کارآفرینی تقاضامحور)، در این‌گونه رویدادها بر خلاف حالت‌های متداول، این بار سازمان‌ها و صنایع هستند که نیازهای خود را برای تیم‌های استارتاپی ارائه می‌کنند و این تیم‌های مرتبط هستند که باید به بهترین و بهینه‌ترین حالت، محصولات و خدمات نوآوری خود را متناسب با نیازهای آن مجموعه خلق کنند تا مناسب‌ترین راه‌حل را برای آن سازمان موردنظر ارائه دهند.

 ارزيابی ايده‌ها و طرح‌ها

ماموت پلاس با ارائه‌ی خدمات ارزيابي ايده‌ها، به شركت‌ها و مديران ارشد كمك مي‌كند تا ايده‌های دريافتي داخلي و خارجي را از جنبه‌های فني و اقتصادي با روش‌های مناسب و از زوايای متنوع به صورت دقيق و جامع مورد بررسی قرار دهند و نقاط قوت يا بهبود هر يك از آنها را شناسايي كنند.

بولتن سرمايه‌گذاری مديران

در DNA گروه دنيای ماموت همواره سرمايه‌گذاری بر روي ايده‌های نوآورانه مطرح بوده و هست. در همين راستا بررسی گزينه‌های سرمايه‌گذاری در مرحله‌ی پيش رشد و شتاب‌دهی می‌تواند قابل‌تأمل و راه‌گشا باشد.
در هر شماره از بولتن سرمايه‌گذاري يك يا چند ايده‌ي حاصل از رويدادهای نوآوریِ باز مجموعه ماموت پلاس پس از ارزيابي‌های اوليه جهت بررسی و مطالعه ارائه می‌شود.

تحليل فرصت‌های بازار و بهينه‌كاوی

برای تحلیل فرصت‌های بازار و بهینه کاوی، مراحل مختلفی وجود دارد. این مراحل شامل شناخت بازار، تحلیل رقبا، شناخت مشتریان، تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای کسب‌وکار و بهينه‌كاوی داده‌هاي آماري موجود مي‌باشد. اين تحليل‌ها مي‌توانند ابزارهاي مناسبي براي تصميم‌گيري و نيز خلق ايده‌هاي جديد باشند. ماموت پلاس با تكيه بر تجربه‌هاي متعدد و با درك عميق از بازار و مشتريان و با همكاری تيم‌های خبره در اين مسير، همراهِ تيم توسعه‌ی محصول و فروش شما خواهد بود.

لطفاً خدمت درخواستی خود را وارد کنید.







    شروع به تایپ کنید تا پست های مورد نظر خود را ببینید.