فرهنگ‌سازی و آگاهی

صفحه اصلیفرهنگ‌سازی و آگاهی

فرهنگ‌سازی و آگاهی

نوآوری سازمانی نیازمند ترکیبی بهینه از دانش، استراتژی، فناوری، فرایند و فرهنگ است. از میان این عوامل، فرهنگ تنها عاملی است که نمی‎توان آن را از جایی دیگر بدست آورد و به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین مؤلفه‌ی یک نظام نوآوري کارآمد و پایدار است و باید طی فرآیندی طولانی از طریق الهام‌بخشی و رهبریِ سازمان توسعه پیدا کند و با پیام‎هایی معتبر و مثال‎هایی واقعی که نوآوری را به هدف شرکت متصل می‎کند، تقویت گردد.
زمانی که افراد با نوآوری درگیر باشند، این مسئله باعث ایجاد تغییر می‎شود و در این میان مفهومی به نام فرهنگ، افراد را از طریق سیستمی از ارزش‎های مشترک، متحد می‎کند؛ لذا افراد قادر خواهند شد که در راستای هدفی بزرگ و به‌صورت اثربخش با یکدیگر تعامل کنند. فرهنگ سالم می‎تواند به‌عنوان یک نیروی درونی تحول سازمان را پیش ببرد درحالی‌که موانع فرهنگی حتی در شرایطی که برنامه نوآوری به‌خوبی طراحی شده و برای آن هزینه هم شود، می‎توانند نقاط و عوامل شکست باشند. گزارش سال 2020 شرکت مکنزی که موید این موضوع است، نشان می‌دهد اصلی‌ترین مانع با وزن 33 درصدی در شکست برنامه‌های نوآوری و تحول «فرهنگ و آگاهی» است.
اما مسئله اینجاست که فرهنگ نوآوری برساخته‎ای ظریف و شکننده است که به این بستگی دارد که افراد در مجموع، فرایند کلی نوآوری را چگونه می‎بینند و چه حسی نسبت به آن دارند و چقدر در خصوص آن آگاه هستند. فرهنگ نوآوری ذهنیت غالب سازمان در خصوص موضوع، نگرش عمومی نسبت به تغییر و تمایل به آزمودن چیزهای جدید در راستای اهداف سازمانی را نشان می‎دهد.
ماموت پلاس در این مسیر با ارائه خدمات متنوع که در ادامه به‌تفصیل اشاره شده است سعی دارد تا با درگیرکردن حجم قابل‌توجهی از افراد با موضوع نوآوری، ایجاد نگرش ضرورت نوآوری و تغییر، آگاهی‌بخشی به افراد در خصوص دنیای جدید و سایر اقدامات، سیستمی از ارزش‎ها، رفتارها، نمادها و مدل‎های ذهنی بسازد که به دنبال تازگی و تغییر است تا پیشرانی برای بهبود و موفقیت کسب‌وکار شما باشند.

ما در این حوزه با ارائه خدمات ذيل در خدمت شما خواهيم بود:

آينده‌پژوهی و تحليل كلان‌روندها

شايد اصطلاح جهان VUCA (كه مخفف نوسان عدم قطعيت، پيچيدگي و ابهام است) در سالهاي اخير به گوشتان خورده باشد.جهاني كه در آن پيچيدگي و عدم قطعيت در حال رشد هستند. در جهان ووكا رهبران به طور فزاینده‌ای به اطلاعات مبتنی بر حقایق و شواهد نیاز دارند. این مسئله در جامعه تجاری بسیار صادق است. در دریایی از عدم قطعیت، یک چراغ قابل اعتماد از اطلاعات بسيار راهگشا خواهد بود.
رهبران باید با كمك آينده‌پژوهي بر تحقیقات علمی تکیه کنند تا به آن‌ها در درک پیچیدگی‌ها و گرفتن بهترین تصمیم‌ها برای آینده کمک کند.
با پیشرفت تکنولوژی و نیازهای مشتری، روند تحقیقات بازار نیز تغییر كرده است. تحقیقات بازار همیشه ابزاری قدرتمند برای درک رفتارهای مشتری بوده است. کسب و کارها بايد از تحقیقات آینده استفاده کنند تا بفهمند بازارها چگونه تغییر خواهند کرد و سازمان باید منابع خود را در کجا متمرکز کند.

مجله‌ی پلاس مگ

نشريه نوآوری پلاس مگ، كاريست از معاونت نوآوري و شتابدهيِ شركت شتاب تك از گروه ماموت، كه در راستای اهميت حوزه‌ي مديريت نوآوری و فناوری از تير ماه 1402 منتشر مي‌شود. از جمله مهمترين اهداف اين نشريه مي‌توان به ترويج و توسعه فرهنگ نوآوری، کمک به ارتقاء سطح پژوهش، شتاب‌دهي به جريان فکری و توليد و بازنشر دانش در زمينه مديريت نوآوری و فناوري، فراهم کردن بستری براي تبادل تجريبات و انتشار به‌روزترين دستاوردهای علمی حوزه‌ی مديريت نوآوری در سطح ملی، منطقه‌ای و بين‌المللی اشاره نمود.

آینده پژوهی

برگزاری كارگاه‌ها تخصصی نوآوری

يكي از بهترین راه‌حل‌ها برای ارتقای هوش جمعی و هم افزایی تیمی، برگزاری كارگاه‌های تخصصي نوآوری است. افراد در اين كارگاه‌ها، ‌نه تنها تكنيك‌های جديد خلق محصول، تفكر خلاق، طراحي ابتكاري و مفاهيمي از اين دست را فرا مي‌گيرند، بلكه به آن‌ها كمك خواهد شد با ديدگاه متفاوتي از نوآوری، ‌رشد و تجاری‌سازی آشنا شوند. از ديگر مزيت‌های برگزاري اين كارگاه‌ها، ‌انسجام و همکاری بيشتر بین اعضا، پويايي، میل به خلق ايده‌های متفاوت و ادغام مثبت‌ترین مهارت‌هاست.

خدمات حضور مشترک در نمایشگاه‌های فناوری و رویدادهای کارآفرینی

نمايشگاه‌ها و همايش‌ها همواره موقعيتی عالي برای كسب اطلاعات درباره‌ی پيشرفت‌های جديد و اطلاع از آخرين روند‌های بازار و تكنولوژی هستند. تعامل با اين رخدادهای مهم علاوه بر آشنايی با آخرين دستاوردها، نوآوري‌ها و محصولات، پل ارتباطي مناسبي با تامين‌كنندگان يا مشتريان بالقوه سازمان خواهد بود. افراد، تيم‌ها و كسب و كارها مي‌توانند با شركت در اين سلسله رويدادها، تخصص خود را برجسته نموده و آنرا به نمايش بگذارند. همچنين برخي از اين رويدادها، مشتريان را به نمايندگان فروش سازمان تبديل نموده و تمايز خاصي با رقبا ايجاد مي‌كند.

work shop

برگزاری رويدادهای ترويجی نوآوری

رويدادهای ترويجي نوآوری ممکن است همكاري و هم‌آفريني در خلق يك محصول يا ارزش جديد یا شاید یک رویداد شبکه‌ای باشد. درهرصورت يك حركت استراتژیک روبه‌جلو براي هر کسب‌وکاری محسوب مي‌شود. افراد، تيم‌ها و کسب‌وکارها مي‌توانند در اين سلسله رويدادها تخصص خود را برجسته نموده و آن را به نمايش بگذارند. همچنين برخي از اين رويدادها مشتريان را به نمايندگان فروش سازمان تبديل نموده و تمايز خاصي با رقبا در سازمان ايجاد مي‌نمايد.

باشگاه نوآوران

باشگاه نوآوران با چشم‌اندازی برای افزايش مهارت‌های عملی و پرورش خلاقيت و نوآوری در بین مخاطبان ايجاد می‌گردد.
این باشگاه يك فرصت عالی جهت افزايش دانش نوآوری، بازدیدهای صنعتی، برنامه‌های گفتگو و جلسات فنی است. هدف ما در این باشگاه، افزایش مهارت فنی، بهبود کار تیمی و مهارت‌های ارتباطی مخاطبانمان است.
اين باشگاه می‌تواند فعالیت‌های مختلفی را برای ایجاد شور و نشاط و کشف روش‌های جديد و نوآورانه در حوزه‌ی فناوری انجام دهد.
ایجاد محیطی برای خودآموزی و رشد خلاقيت، پرورش تفكر نوآورانه،‌ تقویت مهارت‌های كار تيمی و دانش فنی و غیر فنی و منابعی برای به کارگیری ایده‌های نو از جمله فوايد راه‌اندازی باشگاه نوآوران است.

 

لطفاً خدمت درخواستی خود را وارد کنید.







    شروع به تایپ کنید تا پست های مورد نظر خود را ببینید.