نفوذ،رشد و تجاری‌سازی

صفحه اصلینفوذ،رشد و تجاری‌سازی

نفوذ، تجاری سازی و رشد

طی‌کردن به هنگام و صحیح گام‌های پیشین سفر نوآوری یعنی سازمان در حال حاضر توانایی بالایی برای نوآوری دارد و می‎تواند در بستر فرهنگی پویا و کارآمد، باتکیه‌بر قابلیت‌های اطمینان‌بخش، ایده‌های بدیع و راه‌گشایی را در جهت حل معضلات سازمان ایجاد کند و با اختصاص منابعی بهینه، اقدام به نمونه‌سازی و خلق ارزشی واقعی نماید. اما این پایان ماجرا نیست. طعم اصیل هر نوآوری در تجاری‌شدن و رشد آن به‌عنوان یک موجودیت مستقل، خواه در قامت یک شرکت مستقل و یا خواه در کالبد محصولی جدید و یا حتی فرایندی بهینه، نهفته است.
تجاری‌سازی و رشد در انتهای چرخه نوآوری باعث می‌شود نوآوری تحقق‌یافته به‌عنوان محلی پایدار برای خلق ارزشی پایدار در قالب کاهش هزینه، افزایش درآمد، ارتقای رضایت مشتری یا حتی کارکنان باشد و بدین شیوه، سازمان با درک آثار نوآوری اقدام به تشدید چرخه آن کرده و پس از مدتی خطوط کسب‌وکاری و محصولات و فرایندهای جدید خود محرک نوآوری می‌گردند. در حقیقت هر چقدر که سازمان در نوآوری هوشمندتر می‎شود و به محیط اقتصاد نوآور بیشتر متصل می‎گردد، در تولید ایده، شناسایی مسائلی که ارزش حل‌شدن دارند و تولید مصنوعات نوآوری فعال‌تر می‎شود. دانش تجمیعی نوآوری مانند ایده‎ها، پیشنهادها، نمونه‎ها، آزمایش‎ها و بینش‌ها در سازمان جاری و قابل کشف و استفاده می‌گردند. رسیدن به سطح مقیاس‌پذیری عملاً باعث می‌شود چرخه نوآوری تکمیل شود و سازمان در حالت نوآوری خودکار قرار بگیرد.
هدف اصلی این فاز، توانمندسازی سازمان برای نوآوری در مقیاس است که از طریق آماده‌سازی محصول برای نفوذ در کسب‌وکار و بازار، تعیین مدل‌های کسب‌وکار و اهداف رشد و تدوینِ ساز و کار‌هایِ قرارگیری نوآوری محقق شده در زنجیره‌ي ارزش شرکت است. نوآوری در مقیاس، به‌عنوان یک ماهیت منفرد، توانایی کلی برای کشف محصولات، سرویس‎ها و بازارهای جدید را بهبود می‎بخشد. سازمان، هم می‎تواند از نوآوری استفاده کند که در رقابت باقی بماند و هم از آن استفاده کند تا حیطه‎های جدید را گسترش دهد و پیشرو در نوآوری باشد. این پذیرش و به‌تبع نفوذ نوآوری به خطوط تولید یا سبد محصولات جاری و فرایندها و یا تبدیل‌شدن به کسب‌وکاری مستقل و جایگزینی مفاهیم منسوخ شده با شیوه‌ها و محصولات و فرایندهای جدید و اشاعه دانش جدید در کالبد دانش سازمان مرحله‌ای پرچالش و زمان‌بر است که با توجه ویژه به آن می‌توان اقداماتی را در جهت تسهیل آن انجام داد. ماموت پلاس برای هر نوآوری تحقق‌یافته با تخصيص تيمی خبره به دنبال بهترين روش‌های نفوذ، تجاری‌سازی و رشد خواهد بود تا نوآوری‌های تحقق‌یافته با ماهیتی مستقل در زنجیره ارزش شرکت قرار گیرند.

 

تدوين طرح كسب و كار

ما در تهيه گزارش Business Plan يا طرح كسب‌وكار با آوردن شرح فرايندها، استراتژی‌ها، رقبا، اطلاعات دقيق از بازار و… به كارآفرينان جهت يافتن نقاط قوت و ضعف كسب‌وكار خود برای جلب سرمايه گذاران يا شركای بالقوه كمك خواهيم كرد.

 تيم‌سازی

افراد موفق بر اين باورند برای رسيدن به موفقيت، انجام كار گروهی از اهميت زيادی برخودار است، تيم‌سازی نقش مهمي در رسيدن به هدف مورد نظر دارد، همانطور كه بلانچارد نویسنده و کارشناس مدیریت اهل ایالات متحده مي‌گويد: هيچ‌يك از ما باهوش‌تر از گروهی از ما نيست.
ماموت پلاس با در اختيار داشتنِ شبكه‌ای از كارآموزان،‌ خبرگان و همكاران، به تيم‌سازی هدفمند در جهت پيشبرد اهداف كمك خواهد كرد.

تیم سازی

 آزمايشگاه رشد محصول

ما در ماموت پلاس سعی مي‌كنيم كه ارزش معنوی تراوشات و ابتكارات ذهنی اشخاص را در سطح ملي و بين‌المللی با انجام امور مربوطه، جهت ثبت مالكيت معنوی حفظ كنيم.

 تامين مالی و مشاورههای تسهيلات دانش بنيان

پيدا كردن سرمايه‌گذار براي استارت‌آپ‌ها و تيم‌ها از يك سو و معرفي بهترين گزينه‌های سرمايه‌گذاری براي مديران ارشد و سرمايه‌گذاران گروه از سوی ديگر، يكي از خدمات و حمايت‌های تيم ماموت پلاس از مجموعه‌ها می‌باشد. تيم ماموت پلاس با بررسي موشكافانه‌ي ايده‌ها و ارزيابي اوليه، به سرمايه‌گذاران اطلاعات كافي جهت سرمايه‌گذاري را داده و از طرف ديگر به استارت‌آپ‌ها در جذب علاقه‌ي سرمايه گذاران كمك مي‌نمايد. همانطور كه موفق‌ترین سرمایه‌گذار آمریکایی مي‌گويد: جستجوي شركت‌ها براي يافتن سرمايه‌گذار ‌همانند جستجو براي يافتن حشرات در زير سنگ هاست، اگر شما زير 10 سنگ را نگاه كنيد احتمالا يك حشره بيابيد و اگر زير 20 سنگ را نگاه كنيد 2 حشره خواهيد يافت.
يكي از دغدغه‌های هميشگي سرمايه‌گذاران نحوه‌ی اخذ اعتبار و تامين سرمايه لازم برای اجرای پروژه است. اخذ چنين اعتباراتی بدون شك رويه‌هاي اداري خاص خود را مي‌طلبد كه عدم آشنايي با اين رويه‌ها علاوه بر صرف زمان طولاني هزينه‌های قابل توجهي را نيز به همراه خواهد داشت. ماموت پلاس با آشنايي كامل بر فرآيند اخذ تسهيلات و همچنين دارا بودن تجارب ارزشمند در فرايند سرمايه‌گذاری پاسخ‌گوی خوبی برای كساني است كه در مسير سرمايه‌گذاری گام نهاده‌اند.

 

خدمات دانش بنیان‌سازی

شركت‌های دانش‌بنيان به شركت‌هايي گفته می‌شود كه بر اساس دانش، مهارت تكنولوژی شکل گرفته باشند. نکته بسیار مهم، استفاده درست از عنوان شرکت دانش بنیان بصورت عمومی است چرا که مجوز دانش بنیانی بر روی یک یا چند محصول از شرکت اخذ می‌گردد و تسهیلات و امتیازها برای آن محصول در نظر گرفته می‌شود.این محصولات باید از نظر سطح فناوری قابلیت اندک کپي برداری، نياز به تحقيق و توسعه پيشرفته و ايجاد ارزش افزوده عمده، ‌قابل رقابت با ساير محصولات باشند. از مزاياي دانش‌بنيان شدن استفاده از 110 طرح حمايتي است كه توسط دولت براي اين شركت‌ها در نظر گرفته شده است. تيم ماموت پلاس با تسلط بر فرآيندهای دانش بنيان‌سازی و شناخت ويژگی‌های محصولات دانش بنیان و آشنایی با مستندات مربوطه و ارتباط مناسب با معاونت علمی و فناوری در این مسیر دانش‌بنیان‌سازی محصولات و استفاده از خدمات و حمایت‌های مربوطه همراه شما خواهد بود.

تحقيقات بازار

ما در تحقيقات بازار با بررسی رفتار بازار، كلان روندهای بازار، رفتار مشتريان و با استفاده از جمع‌آوری و تجزيه و تحليل داده‌های موجود در بازار و همچنين تحقيقات ميدانی تلاش می‌كنيم درك صحيح و ژرفی از وضعیت کنونی و آینده بازار در اختیار شرکت‌ها و مدیران ارشد قرار دهیم.

 ارزش‌گذاری كسب‌وكارها

با توجه به پيچیده بودن فرآیندها و روش‌های ارزشگذاری کسب و کارهای کوچک که برای سرمایه‌گذاری به مجموعه ماموت مراجعه می‌کنند تيم ماموت پلاس با بررسی تمام جنبه‌های آن كسب و كار به تصميم گيری هرچه دقيق‌تر و بهتر در مورد ارزشگذاری آن كسب و كار كمك خواهد كرد.

چارچوب تعامل با استارت‌آپها

چارچوب تعامل با استارت‌آپ‌ها شامل اقداماتی می‌شود که سازمان‌ها برای حمایت از استارتاپ‌ها و بهره‌مندی از نوآوری‌های آنها انجام می‌دهند. این اقدامات ممکن است شامل ارتقاء همکاری‌ها، اعطای منابع مالی، فضای کاری مشترک و دیگر امکانات حمایتی باشند. هدف این چارچوب ایجاد محیطی برای رشد و توسعه هر دو طرف است.

پذیرش و انتشار نوآوری

پذیرش و انتشار نوآوری به معنای اقداماتی است که به منظور شناسایی، ارزیابی، و بهره‌مندی از نوآوری‌ها انجام می‌شود. این فرآیند شامل مراحل مختلفی همچون شناسایی ایده‌ها و نوآوری‌هایی که ممکن است برای سازمان مفید باشند،‌ ارزیابی صحت و اثربخشی نوآوری‌ها به منظور تعیین ارزش افزوده آن‌ها و تطابق با اهداف و استراتژی‌های سازمان، انجام مراحل فنی و عملیاتی برای توسعه و اجرای نوآوری، ایجاد فرهنگ سازمانی که از نوآوری حمایت کند و اعمال نوآوری در محصولات، خدمات یا فریندهای سازمان و اطلاع‌رسانی به بازار در مورد این نوآوری‌ها می‌باشد.

لطفاً خدمت درخواستی خود را وارد کنید.







    شروع به تایپ کنید تا پست های مورد نظر خود را ببینید.