نمونه سازی و ایجاد ارزش

صفحه اصلینمونه سازی و ایجاد ارزش

نمونه‌سازی و ايجاد ارزش

ایده‌های نوآورانه برای ادامه مسیر، حفاظت و تخصیص منابع به اثبات مفهومی و کارکردی نیاز دارند. هر ايده نوآورانه يا محصول جديد، زماني ارزش واقعي پيدا مي كند كه بصورت اجرايي و قابل ارائه به مشتري و یا سایر ذی نفعان توليد شود و در اختیار آنان قرار گیرد. بردن ایده‎ای جاه طلبانه در فرآیند نمونه‎سازی و اعتبارسنجی، تخمینی اولیه از تاثیر مورد انتظار آن به همراه سیگنال‎هایی برای بهبود یا چرخش مسیر که مستقیما از کاربران واقعی و در بعضی از موارد از خبرگان بدست می‎آید باعث یادگیری در خصوص ویژگی های محصول، چرخش به هنگام آن و تسریع تصمیم گیری درباره تخصیص بهینه منابع می شود.
نمونه سازی دیجیتال شامل تصویرسازی، وایرفریم، رابط کاربری یا نمونه کارکردی (اجرای واقعی و تعاملی و تقریبی از محصول مورد انتظار) و یا نمونه سازی غیر دیجیتال شامل تولید تک محصول، ماکت کارکردی، نقشه‌ها و شبیه‌سازی‌های رایانه ای می توانند به عنوان مصنوعات کارکردی اولیه ارزان قیمت توسط مخاطبان متناسب خود و از طریق رویکرد متناسب خود (گروه کانونی، جلسات تست کاربر، پیمایش و غیره) اعتبارسنجی ‎شوند.
توانایی سازمان در اجرای فرایندِ اعتبارسنجی ایده به‌صورت سریع و با مقیاس مناسب، عامل موفقیت نوآوری و خلق ارزش واقعی خواهد بود، چرا که شانس یافتن فرصت‎های معتبر نوآوری را افزایش می‎دهد و شرکت را درگیر تئاتر نوآوری و خروجی‌های بی‌ارزش نوآوری نمی‌کند. شرکت‎ها با استفاده از خدمات نمونه‌سازی و خلق ارزش، می‎توانند خلق ارزش را تسریع کرده و همچنین هزینه و ریسک هر نمونه را کاهش دهند. درصورتی‌که این مرحله درست انجام شود، نمونه‎سازی در ایجاد تمرکز، افزایش شفافیت و کاهش ریسک‎های مرتبط با توسعه محصول جدید نقشی مهم بازی می‎کند و به تحقق هم‌راستایی میان ذی‌نفعان کمک کرده و ابزاری برای بازخورد و داده‎های تعاملی فراهم می‎کند. همچنین با کمک به درک جنبه‎های مبهم مفاهیم به توسعه محصول، شتابِ خوبی می‌دهد و کمک می‎کند تا نحوه واکنش کاربران به ویژگی‎های آزموده نشده درک شود. مرحله‌ي توليد نمونه‌های اوليه و انجام تست‌های ريسك محصول و همچنين بازار، از مهم‌ترین مراحل خلق هر محصول، خدمت يا فرايند جديد است. رسيدن به اين مهم نيازمند تعامل با تیم‌های فني، مجموعه‌های ارائه‌دهنده استاندارد، سازمان‌های ذی‌ربط و ازاین‌دست است كه اين مهم با همكاري تيم ماموت پلاس تسريع و رسيدن به نمونه‌های اوليه قابل‌اطمینان در زمان کوتاه‌تری ميسر خواهد شد.

آزمايشگاه توسعه محصول MVP

آزمایشگاه توسعه محصولِ اولیه، یک محیط تخصصی است که به تیم‌های تحقیق و توسعه امکان می‌دهد به آزمایش و ارزیابی اولیه ایده‌ها و مفاهیم محصولات بپردازند. در این آزمایشگاه، اغلب با استفاده از فناوری‌ها و ابزارهای مختلف، نمونه‌های اولیه از محصولات به منظور ارزیابی عملکرد، قابلیت تولید، واکنش مشتریان و مشکلات احتمالی ساخته می‌شوند. وظایف آزمایشگاه توسعه محصول اولیه، شامل تولید نمونه اولیه، آزمون و ارزیابی تجربیات کاربری، بررسی تکنیکی، تشخیص مشکلات اولیه‌ ارزیابی بازار است. این آزمایشگاه‌ها باعث کاهش ریسک و افزایش کیفیت نهایی محصولات می‌شوند و نقاط ضعف و قوت ایده‌ها را به وضوح نشان می‌دهند.

 

خدمات مالكيت معنوی

مالکیت معنوی صنعتی را می‌توان قسمتی از حقوق تجارت دانست که شامل حقوق مسائل غیرمادی است؛ چه در داخل و چه در سطح بین‌الملل، مالکیت صنعتی یکی از الزامات بازرگانی است و به‌شدت مورد حمایت قرار گرفته است. ثبت اختراع و ايجاد فضاي مالكيت معنوی از ديگر خدمات تيم ماموت پلاس است كه علاوه بر انحصاري نمودن پتنت دستاوردهای گروه، به همكارانی كه نقش مستقيم در خلق ايده‌ها و ارزش‌ها را داشته‌اند، اين فرصت را مي‌دهد تا به‌عنوان مخترع شناخته شوند و انگيزه بسيار بيشتری در جهت بهبودهای آتي در آن‌ها ايجاد خواهد نمود.

 

ارزشگذاری ايده‌ها


این فرآیند ممکن است از روش‌ها و معیارهای مختلفی انجام شود. برخی از عوامل مهم در ارزشگذاری، ميزان تقاضا در بازار، مزایای رقابتی محصول، هزینه تولید، توزیع و بازاریابی محصول است.
شناخت مزایا و معایب محصول، ارزشیابیِ اینکه محصول چقدر می‌تواند به مشتریان ارزش افزوده ارائه دهد. ترکیب این عوامل به کمک تیم بازاریابی و مدیریت محصول می‌تواند به تعیین قیمت مناسب و ارزشگذاری موثر برای نمونه محصول کمک کند. در ماموت پلاس با درنظر گرفتن اين شاخص‌ها به شما در ارزشگذاری محصولتان كمك خواهيم كرد.

مشاوره توسعه محصول

با ايجاد شبكه‌ای گسترده از خبرگان و فعالان علمی و اجرايي كه دغدغه‌مند حوزه‌های فعاليت گروه ماموت هستند، ماموت پلاس در زمينه‌های مختلف دائما ايده‌ها و نظرات تيم‌هاي مختلف را در راستای توسعه محصول به شركت‌های گروه منتقل خواهد كرد و در صورت توسعه‌ی محصولِ جديد، از توان اين تيم‌ها براي ارزيابي فنی و بازار اين محصولات بهره خواهد برد؛ تا با استفاده از نتايج اين بررسي، بهترين مسير توسعه‌ای برای محصولات در نظر گرفته شود.

 

 

 

ايجاد تيم‌

ماموت پلاس با تشكيل كارگروه‌ها و تيم‌هاي نوآوری متشكل از متخصصين داخل و خارج از مجموعه، ‌امكان تبادل نظر در زمينه‌ی ايده‌ها، ‌محصولات و فرايندها را ميسر ساخته و با هم‌افزاييِ حاصل از كار تيمی نوآورانه، در كنار تسهيم دانش داخل و خارج از سازمان، زمينه‌سازِ پيشبرد اهداف و فرايندهای مجموعه مي‌شود.

لطفاْ خدمت درخواستی خود را وارد کنید.







    شروع به تایپ کنید تا پست های مورد نظر خود را ببینید.