مقدمه‌ای بر لجستیک

لجستیک

مقدمه‌ای بر لجستیک:

ریشه کلمه لجستیک به یونان باستان باز مي‌گردد، به فعالیتی که به جابجایی ابزارآلات و تجهیزات نظامی منجر می­‌شد. اما امروزه واژه لجستیک به کلیه اموری گفته می‌شود که منجر به جابجایی در زنجیره تامین می‌شود.
در سال 2021 با توجه به همه‌­گیری کرونا اختلالات زیادی در زنجیره تامین ایجاد شد که تغییر رفتار مشتریان این اختلالات را بیش از پیش نمایان کرد، تقاضای بالا و عرضه کم علت اصلی اين آسیب­‌ها و اختلالات بود.
در سال 2018 پیش از همه­‌گیری کرونا ارزش بازار لجستیک حدود 5.58 هزار میلیارد یورو بوده ­است و در سال­های 2019 و 2020 این ارزش به 5.73 و 6 هزار میلیارد یورو رسید.
این در حالیست که در سال 2018 پیش بینی می‌شد ارزش این بازار در سال 2020 به بیش از 7 هزار میلیارد یورو برسد. البته در سال 2022 با کاهش سوگیری کرونا، نوید رشد بازار در سال­های آتی نیز به گوش می‌رسد.

نمودار لجستیک

5 كلان روند لجستيك

دیجیتالی شدن

ديجيتالی شدن

جهان به سرعت در حال تغيير است، پس بايد: فرصتي براي بهتر شدن بيابيم؛ بستری بهتر برای تعامل ايجاد كنيم؛ و اين‌ها تنها در گرو تحول ديجيتال محقق می‌گردد.
تنوع و گنجایش

تنوع و گنجايش

ايجاد تنوع و افزايش ظرفيت در محل كار: بايد در رهبری رو به جلو و هدايت افراد به يادگيري از يكديگر و هم افزايي پيشرو باشيم. پاسخگویی و شفافیت را بايد در دستور كار همه قرار بگيرند.
تجربه‌ی مشتری

تجربه ی مشتری

تحول دیجیتال، تجربه مشتری را در کانون توجه قرار داده است. پس بايد به مشتري تضمين بدهيم و ارتباطمان را با آنها حفظ كنيم.
آینده کار

آینده کار

بايد تأثیرات کوتاه، میان مدت و بلندمدت ساير كلان روندهاي مشاغل را بررسي كنيم. تعريف مشاغل و سرمايه‌ي انساني رو به تغيير است: بايد سرمايه‌هاي انساني را به روش‌هاي نوين مديريت كنيم.
پایداری

پایداری

بازگرداندن جهان در مسیر رشد پایدار، عادلانه و فراگیر از اهداف همه سازمان‌ها خواهد بود.
پست قبلی

بازیگران صنعت خودروهای تجاری : Van Eck

پست بعدی

مصاحبه مدیرعامل دنیای ماموت : جناب مهندس محمد مومنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید تا پست های مورد نظر خود را ببینید.