مصاحبه مديرعامل شهرك صنعتی ماموت: سرکار خانم مهندس شراره مومنی

لطفاً خودتان را معرفی بفرماييد؟

با سلام و درود فراوان خدمت همه همكاران عزيزم، من شراره مومنی، مديرعامل شركت شهرك صنعتی ماموت،‌ دارای مدرك كارشناسی مديريت بازرگانی هستم. حدود 20 سال است كه افتخار همكاری با مجموعه بزرگ ماموت را دارم و در اين سال‌ها در موقعيت‌های شغلی مختلف مشغول به كار بوده‌ام. در بدو ورود با عنوان مسئول دفتر مديرعامل شروع به كاركردم و با سمت‌های مدير بازرگانی، مدير فروش نمايندگی ها و مشتری‌های vip و مدير crm و قائم مقام و سپس مديرعامل شركت شهرك صنعتی ماموت در خدمت عزيزان هستم.

شما مسير شغلی خود را بسيار موفقيت آميز طي نمودهايد و گروه ماموت سالها شاهد رشد و ارتقا شما بوده است . حركت نوآورانه و پيشنهادات مختلف شما، تا چه حد به اين رشد كمك كرده است ؟

استی لادر مؤسس برند آرایشی Estee Lauder و یکی از زنان موفق بزرگ دنیا می گوید: من هرگز برای موفقیت خیال پردازی نکرده‌ام، بلکه برای آن تلاش و کار کرده‌ام.

من هم در طول تمام سال‌هايی كه در مجموعه معظم ماموت بوده‌ام، سعي كردم سختكوش باشم و در عين حال از انسان‌های بزرگی كه در كنار آنها كار می‌كردم دائما ياد بگيرم. يكي از چيزهايی كه خوب ياد گرفته‌ام اين است كه هميشه راهی برای بهتر شدن وجود دارد و بهترين كار زمانی نتيجه می‌دهد كه شما قابل اعتماد برای اطرافيان باشيد،‌ بهتر بگويم آدم امن اطرافيان باشيد.

اما نقش نوآوری:

به قول آقاي دكتر رابرت برندز: نوآفرینی و نوآوری باید در هر سازمان تعریف و توافق شود، مطمئن شوید که از نظر استراتژیک همه همسو هستند. بدون آن، عدم هماهنگی منجر به عدم تمرکز و نتایج کمتر از حد مطلوب می‌شود. استراتژي  شما، تا زمانی که شامل چیزهای جدید باشد و نیازها و خواسته‌های مشتری را برطرف کند، مسير درستی به سمت نوآوری در پيش گرفته‌ايد .

من هم هميشه سعی كرده‌ام همسو با استراتژی‌های كلان سازمان برای بهبود كار، پيشنهادات خودم را عرضه كنم و هم از ايده‌های ديگران به بهترين شكل استفاده كنم. درمجموع استفاده از خرد جمعی برای من بسيار حائز اهميت است. چرا كه مشاركت در تعيين هدف‌ها، ضمانت اجرا را بالا می‌برد و در كاركنان ايجاد انگيزه می‌كند.

در اين مسير آيا مقاومتی هم احساس كرديد ؟ و به نظر شما چگونه می توان بر مقاومت در برابر تغيير غلبه كرد ؟

مقاومت يا اينرسي در برابر تغيير هميشه وجود دارد. اما به نظر من بيشتر مقاومت‌ها به دليل عدم آگاهی از هدف،‌ نيت و روش‌های اجراي طرح‌ها يا ايده‌هاست. وقتي در سازمان با اعضای تيم‌ها بنشينيم و هدف تغييرات،‌ نيت‌های مديريت ارشد برای رشد و بهره وری بیشترِ سازمان و روش اجرای كارها را در ميان بگذاريم، ‌ميبينيم كه چقدر مقاومت‌ها كمتر می‌شود. نمی‌توانيم انتظار داشته باشيم همكاران ما با چشمان بسته ما را همراهی كنند. آدم‌ها در برابر چيزی كه از آن اطلاعات ندارند تهييج نمی‌شوند.

به عنوان يك مدير عامل خانم براي خانم ها چه توصيه ای داريد؟

اولا بايد بگويم خوشبختانه ما در مجموعه معظم ماموت خانم‌های موفق و پرتلاش بسياری داريم از خصوصيات بارز خانم‌ها، انجام با دقت و ظرافت اموری كه به آنها محول می‌شود، می‌باشد. همچنين خانم‌ها دارای پشتكار و اشتياق در انجام كار هستند و همين موضوعات باعث مي‌شود كه در انجام يكسری از كارها نگاه ويژه‌ای به خانم‌ها باشد. هرچند از نظر من هیچ کاری دارای طبقه بندی زن و مرد نیست و البته این موضوع در مجموعه ماموت به خوبی مشخص می‌باشد. همانطور که در همه رده‌ها از بالاترین رده‌های سازمان كه صاحبان سهام مجموعه باشند تا رده‌های عملياتی كه خانم‌های جوشكار و ديگر پرسنل كه هر روزه شاهد افتخار آفرينی همه آنها هستيم .

دوما، من فقط ميخواهم بگويم كه بلند پرواز باشيد و نگذاريد چارچوب‌های قديمی و كهنه كه گاها جلوی پرواز خانم‌ها در جامعه را گرفته جلوی شما را بگيرد . همه ما لايق دوست داشته شدن و احترام توامان هستيم.

از برنامههايی كه در آينده برای شهرك صنعتی ماموت داريد برايمان بگوييد؟

ما برنامه‌های زيادی داريم كه اتفاقا پر از رنگ و بوی نوآوری هستند. از سيستماتيك كردن رستوران و ايجاد تنوع در خدمات تا ارائه خدمات رفاهی ويژه برای پرسنل از جمله احداث فروشگاه جهت خریدهای مارکتی، پوشاك و لوازم خانگي با شرايط ويژه خرید برای پرسنل و خانواده هاي محترمشان هستيم، ‌راه اندازي كارواش برای پرسنل با اخلتاف هزينه قابل مقايسه با بيرون، همچنين پيرو پيام زيبای پدر “ماموت خانه من است، آن را به شما می‌سپارم” در نظر داريم صندوقی براي دريافت پيشنهادهای پرسنل جهت حفظ بهتر و ايده‌های خلاقانه ايجاد كنيم و هر سال به بهترين پيشنهاد، جايزه ویژه‌ای بدهیم. امیدوارم کلیه همکاران و دوستان عزیزم مثل هميشه من را در ادامه روندِ بهبود شرايط و زيباتر كردن محيط كار ياري رسانند.

 

پست قبلی

مصاحبه مدير ارشد IT گروه دنيای ماموت: آقای مهندس محمد گنجی

پست بعدی

مصاحبه مدير عامل شركت سازه پوشش ماموت: آقای مهندس نعمت‌الله تسلیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید تا پست های مورد نظر خود را ببینید.