مصاحبه مدير ارشد IT گروه دنيای ماموت: آقای مهندس محمد گنجی

شركت در نمايشگاه جيتكس امسال چقدر برای شما مفيد بود؟ در حوزه ی كاری خودتون تونستيد ايده ای بگيريدكه قصد داشته باشيد  آن را  در حوزه ی كاری خودتون  پياده سازی كنيد؟

 در ابتدا تشکر می‌کنم از مدیریت محترم عامل و معاون فناوری اطلاعات و سیستم‌ها که امکان بازدید از این نمایشگاه را برای بنده فراهم کردند. نمايشگاهي در سطح جيتكس، برای فردی چون من با سال‌ها فعاليت، علاقه‌مندي و مسئوليت در اين حوزه، بسیار مفید بود. آشنایی با آخرین روندها، نرم افزارها، سخت افزارها و موضوعات مرتبط با فناوری اطلاعات در چنین نمایشگاه عظیمی با حضور بیش از 150 کشور و هزاران غرفه، حداقل چیزی است که نصیب افراد می گردد. در خصوص ایده‌هایی که از این نمایشگاه گرفتم باید بگویم در واقع متوجه شدم که سمت و سوی حرکت فناوری اطلاعات و زمینه‌های جانبی مرتبط با آن در دنیا در حوزه‌های مختف به کدام سو می‌باشد و روی چه حوزه‌هایی باید سرمایه گذاری بیشتری کرد و مطالعه و تمرکز دقیق تر و عمیق تری داشت. یکی از ایده‌ها و ابزارها، بحث کنترل ابزارها و سخت افزارها و حتی نرم افزارهای کاربران روی سیستم عامل‌ها و پلتفرم‌های مختلف بر اساس موقعیت جغرافیایی آنان است.

 

نمايشگاه جيتكس تا چه اندازه در پيشرفت تكنولو‍ژی های حوزه فناوری اطلاعات کمک خواهد کرد؟

نمایشگاهی پنج روزه متشکل از صدها کشور و هزاران غرفه و میلیونها متخصص با ارائه جدیدترین فناوریهای روز دنیا، موضوعات جذاب و مهمی مثل هوش مصنوعی، بلاکچین، شهر هوشمند و ارتباطات فوق سریع و امن و سمینار تخصصی و فوق تخصصی کمک مي‌كند که میلیونها ارتباط بین افراد و شرکتها شکل بگیرد و قطعا یکی از نتایج شکل گیری این زنجیره، کمک به پیشرفت فناوری با سرعت بسیار بالا در آینده خواهد بود.

 

سطح استارت آپ‌های ايرانی را در جيتكس 2023 چطور ديديد؟

با توجه به مشکلات فراوان از جمله تحریم، مهاجرت نخبگان و وضعیت اقتصادی ناپایدار همين‌كه  شرکتها و متخصصین ایرانی به سراغ راه اندازی استارتاپ و جان بخشیدن به ایده های خود می‌روند و با کوهی از موانع دست و پنجه نرم می‌کنند بايد به آن‌ها دست مریزاد گفت. امسال حدود 40 شرکت ایرانی در نمایشگاه نورث استار حضور داشتند. که فعالين  در حوزه پزشکی و تجهیزات و نرم افزارهای مربوطه برای من جذاب تر بودند.  به خوانندگان پيشنهاد مي‌كنم براي كسب اطلاعات بيشتر و دقیقتر از استارتاپ های ایرانی شرکت کننده در جیتکس 2023 به سايت زير مراجعه كنند.https://exhibitors.expandnorthstar.com/north-star-2023/Exhibitor

 

چه غرفه و يا چه نكته‌ی جالبی در نمايشگاه امسال نظر شما را بیشتر به خودش جلب كرد؟

اعلام خبر و کنفرانس‌های مطبوعاتی مربوط به نمایشگاه جیتکس اروپا در سال 2025 در شهر برلین آلمان، که نشان می‌دهد نمایشگاه جیتکس و برگزار کنندگان آن پس از جیتکس آفریقا، اروپا و به نوعی دنیا را هم تحت تاثیر قرار داده‌اند. من از شرکتی فرانسوی که نرم افزار و بستری کارامد برای بررسی فرآیندهای سازمان هم از دید سیستمی و هم مهندسی نرم افزار داشت لذت بردم و نیز محصولی (به گمانم لهستانی) که اجناس، مثلا میوه‌ها، را روی ترازو بر اساس شکلشان شناسایی می‌کرد، با بردی هوشمند سطح آنها را ارزیابی و وزنشان را به دست می‌آورد و قیمت نهایی را به اعلام می نمود، نظرم را جلب کرد. صحبت از دیگر محصولات و غرفه‌ها در این نوشته نمی‌گنجد اما طبیعتا موضوعات مرتبط با هوش مصنوعی و امنیت از بخش‌های جذاب به شمار می‌آمدند.  

پست قبلی

استارت‌آپ های صنعت حمل‌ونقل : STARSHIP

پست بعدی

مصاحبه مديرعامل شهرك صنعتی ماموت: سرکار خانم مهندس شراره مومنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید تا پست های مورد نظر خود را ببینید.